Czirják Erikát a pénzügyekért felelős vezetőt kérdeztük többek között az INNObyte-ban betöltött szerepéről, kihívásokról, a könyvelés szépségeiről, és arról, hogyan lehetett megbirkózni az ő területén azzal a feladattal, hogy a három fős cégből öt év alatt 200 fős vállalattá vált. Sorozatunkban szeretnénk bemutatni kollegáinkat, akik nap mint nap tesznek azért, hogy az INNObyte ilyen magas szinten és gyorsan ki tudja szolgálni ügyfeleit. A korábbi interjúk Balatonyi Ivánnal és Révai Mártonnal készültek. 

 

 

Milyen feladatokat látsz el az INNObyte-nál?

 

Eléggé szerte ágazóak a feladataim: az INNObyte Zrt. számára én végzem a könyvelést, a bérszámfejtést és az adózást, továbbá hozzám tartozik a bevallások és beszámolók elkészítése, a kapcsolattartás a könyvvizsgálóval, az adatszolgáltatások a 4iG felé, valamint én felügyelem az új vállalatirányítási rendszerre történő átállást is.

 

Az INNObyte három fős cégből lett öt év alatt 200 fős vállalat, hogyan lehetett ezzel a dinamikus növekedéssel felvenni a lépést?

 

Korábban egy könyvelő irodában dolgoztam. E könyvelőirodát bízta meg az INNObyte két alapítója, Lengyel Kálmán és Molnár József a számviteli feladatok ellátásával, amelyet személy szerint én kaptam meg. A Kft-vel kapcsolatos feladatok, a tevékenységi körük és létszámuk növekedéséből adódóan fokozatosan nőttek. Nagyságából fakadóan kitöltötte a teljes munkaidőmet. Nem éreztem, hogy nehézségem lett volna ezzel, és örömömre szolgált, hogy az INNObyte Kft. vezetése elégedett volt a munkámmal. Ennek eredményeként 2019. januártól már az INNObyte-ban dolgozom.

 

Volt-e olyan feladat az elmúlt években, amelyet nagy kihívásként éltél meg, és sikerült megoldást találnod?

 

Az első ilyen nagy kihívás az volt, amikor Kft-ből Zrt-vé alakult a cég, ez 2019 októberében történt. Az átalakuláshoz az előírásoknak megfelelően különböző kimutatásokat kellett készítenem, ebben segítségemre volt a könyvvizsgáló, és végeredményben sikerült eredményesen teljesíteni az ezzel kapcsolatos kihívást.  A következő évben, 2020-ban szembesültem egy új kihívással, az akvizícióval, amely rövid idő alatt a korábbi 5 év teljes átvilágítását igényelte. Mivel a kezdetektől én könyveltem a céget, a teljes anyag ismert volt előttem. Az a tény, hogy mindent rendben találtak, a korábbi években végzett sikeres és eredményes munkámnak volt köszönhető. 

 

Mi az, amit a leginkább szeretsz a munkádban?

 

A fejlődési lehetőségeket, az új kihívásokat, amelyekkel találkozhatok – számomra egyáltalán nem unalmas ez a terület, nagyon szeretek a számokkal dolgozni. Az éves munkám eredményességét minden esetben egy sikeres évzárás adja, amikor is a könyvvizsgáló által leellenőrzött és rendben talált anyag kikerül a kezem alól. Ez minden esetben jó érzés.

 

Miért szeretsz az INNObyte-nál dolgozni?

 

Első perctől kezdve mindenki nagyon közvetlen és barátságos volt. Olyan emberekkel dolgozom együtt, akikkel jól lehet együtt működni, és akikkel már elsőre is könnyen megtaláltam a közös hangot.

 

Az INNObyte Zrt. különösen figyel a munkatársak esetében is a work-life balance megvalósulására, neked miben segít az INNObyte Zrt. hozzáállása, értékrendje?

 

Számomra nagyon pozitív a cég szemlélete. A homeoffice lehetősége – függetlenül a COVID-19 vírusjárványtól és a miatta hozott szabályozásoktól – nálunk már azelőtt is adott volt.  Az INNObyte-nál mindig is rugalmasan élhettem ezzel a lehetőséggel, így könnyebben össze tudom egyeztetni a munkámat és a munkán kívül teendőimet. A kölcsönös bizalom nagyon fontos mindannyiunk számára.