Balatonyi Ivánt, az INNObyte T&M üzletágvezetőjét kérdeztük többek között arról, milyen kihívásokat rejt a T&M üzletág vezetése, hogyan lehet jól működtetni a távmenedzsmentet, megérteni az IT szakterületen dolgozó munkatársak motivációit. Nemrég indított sorozatunkban szeretnénk bemutatni kollegáinkat is, akik nap mint nap tesznek azért, hogy az INNObyte ilyen magas szinten és gyorsan ki tudja szolgálni ügyfeleit. A korábbi interjúk ITT találhatók.

 

2 éve felelsz T&M terület vezetéséért az INNObyte-nál, ez mit takar pontosan?

 

Nagyon leegyszerűsítve ez nem más, mint azon kollégák felügyelete és elszámolási folyamatának nyomon követése, akik jellemzően külső cég(ek)nek vannak bérbe adva, mint erőforrás. Tehát ezek a szakemberek nem házon belül dolgoznak, viszonylag távol végzik a munkájukat, és egyúttal ez adja ennek a területnek az egyik legnagyobb kihívását is. Hiszen a munkatársakkal való kapcsolattartás, főleg a COVID-19 vírus okozta járványhelyzet időszakában nem volt egyszerű. Mivel az INNObyte szakemberei abszolút külső munkakörnyezetben dolgoznak, ezért ez a terület kiemelt jelentőségű.

 

Hogyan lehet jól működtetni a kapcsolatot egy külső helyszínre kiszervezett munkatárssal?

 

Én nagyon hiszek a személyes találkozókban, interakciókban. Egy jó munkatársi kapcsolat mindenképpen egy jó személyi kapcsolaton is alapul. Természetesen a vírushelyzet miatt állandósult home office rendszer egyik előnyévé vált, hogy már sokkal rugalmasabban kommunikál mindenki a digitális térben, de hiányzik az emberi kapcsolatok sava-borsa, hogy egymással szemben állunk és beszélgetünk. Egy kellemes kávézás során sokkal erősebbé tudnak válni az online térben kialakított laza és felszínes kapcsolatok. Az INNObyte alapvetően nem csak egy munkahely, hanem annál több, nagyon fontos számunkra a kohéziós erő, hogy a csapat azonos értékek mentén, egy cél felé menetelve tudjon könnyen és egyértelműen együttműködni.

 

Hogyan tudsz figyelmet fordítani a munkád emberi oldalára, hogyan tudod felmérni a kvantitatív mutatók mellett a kvalitatív, személyes mutatókat is?

 

A kvantitatív részeket nagyon pontosan tudom kezelni, hiszen ez esetben számokról, rendszerekről beszélünk, illetve a különböző rendszerekből, összeöntött információhalmazból feldolgozott adatokról. A kvalitatív rész, a személyes történetek már egy sokkal nehezebben megfogható dolog, hiszen az outsourcingolt erőforrás, munkatárs nem egy munkakörnyezetben dolgozik velünk, és csak a visszajelzések alapján vagy beszélgetésekből leszűrt információkból lehet táplálkozni. Ez, ahogy említettem, egy kihívás. A személyes mutatókat a kommunikációból lehet leszűrni, a hanglejtésből, a hangtónusból, figyelve arra közben, tudatosítva, hogy a kolléga mennyi belső és külső projekten dolgozik, mennyi nyomás nehezedik rá, stb. Ezt kell valahogy jól észrevenni vagy érezni, és itt jön be az empátia, ami nagyon fontos ezen a területen.

 

Mi az, amiben más az INNObyte, mint a többi IT cég?

 

Két dologban biztosan más, ami a felmérésekből is kiderült: rendkívül erős a csapatérzés, az egymás munkájának, szakmájának és személyének a tisztelete, másodszor a gyökerek, a régebbi projektekben való huzamos együttműködések, amelyek erős alapot adnak a cégnek. A sikeres korábbi együttműködések összetartó ereje kihatással van a jövő projektjeire is. A közös múlt persze nem mindenkire igaz, hiszen van sok új kolléga, de azért az egész céget átszövi ez a kapcsolati tőke. Erre szoktam mondani, hogy minden cég olyan erős és stabil, amilyen a kapcsolati hálójának az erőssége.

 

Mi az, amit a leginkább szeretsz a munkádban?

 

Azt gondolom, hogy rugalmas és változatos a feladat. Mindig vannak kihívások és biztos vagyok benne, hogy itt tényleg sok projekt és feladat várható a jövőben is, számos kihívással, aminek a megoldásában részt tudok majd vállalni.

 

Mit adott neked az, hogy egy IT cégnél dolgozol?

 

Egyrészt izgalmasnak tartom azokat a dolgokat, amivel lehet foglalkozni a jövőben, másrészt az IT egy rendkívül dinamikusan fejlődő iparág. Pillanatokon belül változnak a technológiák, a programnyelvek, a megközelítések, így mindig tanul az ember. Ezen a területen dolgozó kollégák motivációs megértése, nekem nagyon nagy kihívás. Ha ezt jól látja az ember, akkor tényleg hatékony cégműködést tud megvalósítani. Sok mindennel lehet foglalkozni, lehet jó támogató rendszer, lehet jó fizetés, de az, hogy a cégen belül a kollegáknak mi a motivációs kosara, ezt megérteni és látni, nagyon fontos dolog, és ez engem nagyon érdekel.